Hoofdpagina: verschil tussen versies

Uit Leapedia
Ga naar: navigatie, zoeken
 
(55 tussenliggende versies door 10 gebruikers niet weergegeven)
Regel 1: Regel 1:
lieve baarddwerg, dank u voor uw woorden. Terwijl ik mijn pagina eens goed ga afsoppen, mag uw boodschap blijven staan. Kusjes.
+
Deze tekst dient hardop gelezen te worden.
Geachte Grijsaard, Wat u allemaal wel en niet afsopt is mijns inziens geen zaak voor op het internet, tenzij leapedia.nl een pay-per-view webcamgedeelte krijgt.
+
Groente, Koos Broekloos
+
Beste meneer Broekloos, Bij deze verzoek ik u om per direct uw esoterische perversie te staken. Met minimale minachting,
+
Gerrit D. Lul
+
Interim-vicevoorzitter
+
  
Geachte Lul, Misschien is het u niet bekend dat ikzelf al jaren broekloos Bonsai-bomen kweek in verenigingsverband. U heeft natuurlijk wel gehoord van de Broekloze Bonsaibomenkweekvereniging (B.B.B.K.V), ook wel bekend onder ingewijden als de Bonsaiclub. Echter hebben wij al jaren een conflict met de Nederlandse Vereniging voor Bonsainudisme (De NVBN, we noemen ze ook wel de dengelclub) die bekend staan om het formaat van hun bonsaibomen. Wij van de Bonsaiclub zijn het absoluut niet eens met de manier waarop zij hun bonsaibomen opkweken, hun gebrek aan kleding weerkaatst te veel licht van hun blote lichamen. Wij van de Bonsaiclub hebben proefondervindelijk ondervonden dat de juiste lichtsterkte voor het opkweken van een stevige bonsaiboom wordt bereikt door het enkel en alleen ontbloten van het onderlijf. Dit meningsverschil zorgt al jaren voor wederzijdse boomaanslagen en versplintering van de diverse takken. Volgens de stamboom van de bonsaiclub bent u een van de parasieten geweest die voor de ontbladering van onze club heeft gezorgd, daarom neem ik uw verzoek niet in behandeling. Met microbotanische groet, Koos Broekloos Senior Onderkledingcommissielid, BBBKV
+
In het begin was het woord, en het woord werd gesproken. Het was niet omdat het schrift er nog niet was, nee, alle mogelijkheden waren daar altijd al voor aanwezig.  
 +
Het scheppen van een wereld gaat door het onderscheiden van gebieden en het aanmaken van categorieën, anders blijft het bij chaos.  
 +
Dan blaast de stem de adem in, en een wereld ontstaat en krijgt klanken.
 +
 
 +
Daarna is er tijd nodig. Tijd om te worden, want een wereld is nooit een is-zo. Het besef van tijd maakt dat we soms ook oude stemmen uit het verleden menen te kunnen horen, in fragmenten, als geklets, of onherleidbaar gezang.
 +
 
 +
Soms is de stem venijnig en blaast hard, de categorieën verliezen zo hun grenzen. De stem is boos. Protest! Betekenissen kunnen nooit opgesloten worden, of als bezit dienen. De meerstemmigheid dient gerespecteerd te worden, zelfs als je niet weet wie er spreekt of wat er bedoeld wordt, of als de stem hapert.
 +
 
 +
Laten we het nu hierbij houden.

Huidige versie van 2 aug 2016 om 16:13

Deze tekst dient hardop gelezen te worden.

In het begin was het woord, en het woord werd gesproken. Het was niet omdat het schrift er nog niet was, nee, alle mogelijkheden waren daar altijd al voor aanwezig. Het scheppen van een wereld gaat door het onderscheiden van gebieden en het aanmaken van categorieën, anders blijft het bij chaos. Dan blaast de stem de adem in, en een wereld ontstaat en krijgt klanken.

Daarna is er tijd nodig. Tijd om te worden, want een wereld is nooit een is-zo. Het besef van tijd maakt dat we soms ook oude stemmen uit het verleden menen te kunnen horen, in fragmenten, als geklets, of onherleidbaar gezang.

Soms is de stem venijnig en blaast hard, de categorieën verliezen zo hun grenzen. De stem is boos. Protest! Betekenissen kunnen nooit opgesloten worden, of als bezit dienen. De meerstemmigheid dient gerespecteerd te worden, zelfs als je niet weet wie er spreekt of wat er bedoeld wordt, of als de stem hapert.

Laten we het nu hierbij houden.